معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش گفت: تغییرات کنکور سال ۱۴۰۱با هدف آرامش بیشتر داوطلبان، کاهش میزان اشتباه و افزایش امنیت آزمون انجام شده است.

 احسان جمالی گفت: امسال نسبت به سال‌های گذشته تغییراتی در برگزاری آزمون سراسری وجود دارد که این تغییرات با هدف آرامش بیشتر داوطلبان، کاهش میزان اشتباه و افزایش امنیت آزمون بوده است.

تغییرات آزمون سراسری سال جاری در نحوه اجرا است که در سال‌های گذشته ۱ پاسخنامه و ۲ دفترچه در اختیار داوطلبان بود، اما در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ پاسخنامه سؤال‌های عمومی و تخصصی تفکیک شده است برای سؤال‌های عمومی یک دفترچه و پاسخنامه مجزا در نظر گرفته شده و برای سؤالات تخصصی نیز ۲ دفترچه و پاسخنامه پیش بینی شده و همچنین فاصله گزینه‌ها بیشتر و اسم درس‌ها در پاسخنامه‌ها ذکر شده است.

 تأثیر سوابق تحصیلی داوطلبان حداکثر تا ۴۰ درصد به صورت مثبت خواهد بود و تأثیر مثبت به این معنی که اگر نمره سوابق آموزش و پرورش منجر به افزایش کل نمره داوطلب شود برای او اعمال می‌شود، ولی درصورتی‌که منجر به کاهش نمره داوطلب شود تأثیری نخواهد داشت و ملاک نمره آزمون خواهد بود.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: بهترین وضعیت استان البرز در گروه انسانی و هنر است که رتبه ۳ را کسب کرده و در گروه تجربی و گروه ریاضی به ترتیب رتبه ۷ و رتبه ۸ را در رشته‌های با آزمون از لحاظ درصد قبولی کسب کرده است و در مجموع رشته‌های با آزمون و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی رتبه ۱۵ را کسب کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار